torsdag 28 augusti 2008

Mera semester...eller?




Tjing... Nu är jag här igen.

Ska försöka å korta av det hela för det kommer inte vara klart förrän till jul annars.
Visst ja! sist skrev jag om att vi fick åka til Kil i stället å det gjorde vi. Fryken baden hette stället.
Jätte mysigt litet ställe vid vattnet. Lagom stort å inte 1000 folk tätt in på knutarna.
Vi hittade en plats uppe i ett hörn m kvällssol å en stor plan m gräs utanför. Jätte fint.

Trött som en gnu...seg i hela kålan och med en snuva som inte går att beskriva fixade vi till hela ekipaget så att det var beboligt. Sen tog min enegi helt slut.

På tal om det där med kvälls sol...jo pyttsan. Tjejerna knatade bort till "diskstugan" med disken å han precis tillbaka å in i förtälltet...skvosch! Jordens regnväder...Urk!
Jag kan säga att det höll isej mer eller mindre i 2 dagar. Vad gör man i en husvagn när det regnar? Man åker till Karlstad å shoppar,fikar å kollar läget. Spelar kort ,ser på tv å väntar på solen.

Sista dagen vi var där tänkte jag vara smart när jag skulle duscha.
Det fanns ett handikapp tolett m duschmöjligheter i. Liksom ett eget "rum" med vad man behöver. Dosan man stoppar pengar i för att få varmt vatten fanns aldeles bredvid inne i "rummet". Praktiskt värre.
på damduschen i rummet bredvid satt dosan utanför duschrummet så man måste låsa upp, ut med halva sej å peta i fler mynt om det varma vattnet tog slut. Alltså...sagt å gjort... handikapptoan skulle testas.

1 minut kostade 3 kr...okej...1..2..3...väntar...ingenting...Oj det har fastnat där inne. Letar i nessesären...åh! kolla ett stort gem! Perfekt...*bökar förbrilt* pling! YES!!! varmt vatten! lovley! knappt 2 min senare...iiiiiih kallt! ( balsam i hela håret! fint!) 1...2...3...inget händer igen...petar ...inget ... En välriktad smäll med hanflatan...nix ...min doja...Pang! öh? fortfarande inget...suck...mera peta...2 kr till...nix...det vad då själva f-n!!! Väldigt stor suck! det vara bara å packa ihop allt...sno in sej i badlakanet å ut...runthörnet å in i andra duschen...3 kronor...YES! Å det räckete längre än jag behövde. Sista gången jag försöker vara smart i alla fall.

Dagen där på for vi vidare till Norge för att kolla å hälsa på mina släktingar. Visst är det tjusigt? Å det fina vädret kom det oxå. men det tar vi nästa gång. //Kicki






Inga kommentarer: